Groepslessen uitleg

BodyPump

Meer kracht en spieruithoudingsvermogen én een strakker en sterker lichaam? Klinkt dat als muziek in je oren? Dan is BodyPump wat voor jou. 

BodyPump is een spierversterkende les die ontwikkeld is om de kracht en uithoudingsvermogen in de grote spiergroepen te verbeteren en daarbij zo veel mogelijk calorieën te verbranden. In deze les wordt gewerkt met een halter waar gewicht naar keuze aan bevestigd kan worden. Tijdens deze les worden alle belangrijke spiergroepen flink onderhanden genomen terwijl onnodig lichaamsvet wordt verbrand. Door het relatief lichte gewicht waarmee gewerkt wordt, is er geen grote toename van spiermassa te verwachten, maar je lichaam wordt wel strakker! De combinatie van de wetenschappelijk onderbouwde bewegingen, motiverende instructeurs en geweldige muziek helpt je om veel meer te bereiken dat je in je eentje zou kunnen. 

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

RPM 

Wil je veel calorieën verbranden en snel fit worden? Volg dan een les RPM.

 RPM is  zeer motiverende les op de spinbike. Een echte uitdaging om verder dan verder te gaan en je te laten voortstuwen door de muziek om bergen en dalen te fietsen over een route van 20 tot 25 kilometer. Deze intervaltraining op de fiets is een echte caloriekiller - dus zeer geschikt voor mensen met overgewicht. De les is geschikt voor alle niveaus omdat je zelf de intensiteit bepaalt met de weerstandsknop.

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

Spinning

 Is jouw doel afvallen, conditie verbeteren, bil- en beenspieren verstevigen? Dan is een spinningles perfect voor jou.

Spinnen is niet alleen goed voor je spieren – van je benen tot je core – het is ook een goede lage-impact cardio training. Dat draagt bij aan een betere doorbloeding, beter uithoudingsvermogen, je humeur, en helpt chronische pijntjes te voorkomen. Spinning is een duurtraining op de spinfiets. Een freestyle fietsprogramma waarbij plezier en resultaat voorop staan. 

 Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden. Iedereen kan aan spinning deelnemen omdat ieder zijn eigen weerstand kan bepalen, dus train zo zwaar als je zelf wilt.

DorsCross

Wil je een ongekende fitheid ontwikkelen? Volg dan een les CrossFitt door onze topper Bastiaan.

DorsCross is afgeleid van het bekende CrossFit. Het is een combinatie van gewichtheffen, lichaamsgewicht oefeningen en cardio. In elke training staat er een Workout of the Day (WOD) centraal. Doe gerust een keer mee en ervaar waarom dit een van onze populairste groepslessen is.

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

BodyStep

Op zoek naar een leuke cardio workout waar je hele lichaam snel fitter van wordt? Volg dan een les BodyStep.

BodyStep is een sportprogramma op basis van toegankelijke en afwisselende combinaties met als doel een optimaal trainingsresultaat. Vanwege het hoge calorieverbruik, de verschillende bewegingen en vele herhalingen op meeslepende muziek is het de manier om in shape te komen. Bodystep biedt ook een uitdaging voor het boven- en onderlichaam in de vorm van spierversterkende oefeningen.

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

BBB-30

Wil jij een sterke, strakke core in een slechts 30 minuten? Volg dan een les BBB!

BBB pakt 3 belangrijke gebieden van je lichaam aan, namelijk Back, Buik en Billen. In slechts 30 minuten train je deze ‘probleemgebieden’ met behulp van elastieken e/o gewichten met gecombineerde krachtoefeningen. BBB is een effectieve en zeer uitdagende workout op moderne muziek. Naast het sterker en strakker maken van de buik, rug en bekkengebied, zullen de oefeningen de functionele kracht voor meer balans, mobiliteit en blessurepreventie vergroten. 

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

BodyBalance

Wil jij je lichaam en geest weer in balans brengen? Volg dan een les BodyBalance!

BodyBalance is een body en mind groepsles op stimulerende muziek. Deze les is een combinatie van  tai chi, yoga en pilates. Je doet bewegingen om houding, kracht, coördinatie, evenwicht, lenigheid en concentratie te verbeteren. Het is een complete en leuke les om lichaam en geest weer in balans te brengen. De les wordt gepresenteerd op mooie, stimulerende muziek waardoor de sfeer optimaal is!

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

Pilates

Wil je sterkere spieren en meer flexibiliteit op een rustige manier? Volg dan een lesje Pilates!

Deze les staat in het teken van het trainen van spierketens en is zeer functioneel en effectief. Pilates is een workout voor een sterk en gespierd lichaam. Techniek, precisie en concentratie bepalen de mate van effectiviteit van deze trainingsmethode. Oefeningen op een matje, niks meer maar zeker niks minder.

Pilates is voor iedereen. 

Pilates Senioren 

 Ben je een senior en wil je sterkere spieren en meer flexibiliteit? Volg dan een lesje Pilates Senior!

 Pilates is een groepsles dat kan bijdragen aan flexibiliteit, kracht en uithoudingsvermogen van de spieren van benen, buik, armen, heupen en rug. De nadruk ligt op de uitlijning van de wervelkolom en het bekken, de ademhaling en de ontwikkeling van een sterke kern of centrum en de verbetering van de spierconditie en evenwicht. Deze les, speciaal ontwikkelt voor senioren - staat in het teken van het trainen van spierketens en is zeer functioneel en effectief. Techniek, precisie en concentratie bepalen de mate van effectiviteit van deze trainingsmethode. Oefeningen op een matje, niks meer maar zeker niks minder 

Deze Pilates is speciaal ontwikkelt voor senioren sporters, vrouwen én mannen. 

Bodyflow 

Wil je een persoonlijke time-out van het dagelijks leven en meer ontspanning?

Een les waarin je je lichaam sterkt en flexibiliteit creëert. De combinatie van oefeningen maakt dat de balans tussen inspanning en ontspanning centraal staat. Zowel balans- als krachtoefeningen, pilates en yoga, maar ook stretch-en relax oefeningen komen aan bod.

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden. 

Total Body Workout

Wil je meer spierversterking en/ of spier- uithoudingsvermogen? Volg dan een les Total Body Workout.

De Total Body Workout bestaat uit een combinatie training voor het hele lichaam waarbij je conditioneel en spierversterkend bezig bent. Na de warming up, waarbij je de  belangrijkste spiergroepen activeert, worden er veel oefeningen gedaan; staand, lopend of liggend, waarbij je zowel van je eigen lichaamsgewicht als van gewichtjes of elastieken  gebruik maakt.  Het is een training met een mix van eenvoudige cardio-oefeningen, weerstandsoefeningen voor meer kracht en stabiliteit en stretch- en lenigheidsoefeningen. 

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

 Zumba

Heb je zin in een vrolijke les, waarin je fitness en dans combineert? Volg dan een les Zumba.

Zumba is een fitnessprogramma met dans en aerobics. Veel bewegingen komen uit de hip-hop scene, soca, samba, salsa, merengue, mambo en vechtkunst. Squats en lunges maken er ook deel van uit. In elke swingende Zumba workout werk je aan je onderlichaam, buikspieren, middel en bovenlichaam. Je verbrandt in alle 3 gebieden lichaamsvet. De oefeningen bestaan uit muziek met snelle en langzame ritmes.. Een van de redenen waarom Zumba zo populair is, is omdat het een speelse workout is waarbij de kans op blessures vrij klein is. Deelnemers  dansen op het ritme van de muziek, zonder strenge regels te hoeven volgen of zich precies aan de vorm te moeten houden.

Zumba is voor iedereen (m/v) die het leuk vindt om te bewegen op muziek.

Yin Yoga

Spierkracht maakt je fit en sterk, maar gezond bindweefsel en soepele gewrichten zorgen ervoor dat je optimaal van die kracht gebruik kunt maken. Hiervoor zou je Yin Yoga kunnen doen!

Yin yoga richt zich op het verbeteren van de pezen, bindweefsel en gewrichten. Door de spieren (Yang Weefsel) te ontspannen komt er lichte druk te staan op de hardere stuggere weefsels in het lichaam (Yin weefsels). Hierdoor verbetert de doorbloeding en daarmee de conditie van deze weefsels. Yin Yoga is een langzame vorm van yoga door rustige houdingen en asana’s. Deze asana’s worden voor een langere tijd vastgehouden. Zo heb je meer tijd om je grenzen te verkennen en te verleggen. Je gebruikt je lijf niet om in een houding te komen, maar je gebruikt de houding om je lijf beter te voelen.

Voor mannen en vrouwen van alle leeftijden.

Dance Fit Kids: 4 tot 6 jaar

Kom je meedansen op de leukste muziekjes en ben je tussen de 4 en 6 jaar oud? Dan is Dance Fit Kids wat voor jou!

Bij Dance-fit maken we van elke les een feestje. De kids maken op een speelse manier kennis met bewegen en dansen op vrolijke muziek. Er is ruimte voor een spelletje die aansluit op hun belevingswereld. Deze les draagt bij aan de verbetering van de coördinatie en motoriek en ontwikkeling van de fantasie en creativiteit. In de les worden dansjes afgewisseld met spelletjes en iedereen is welkom. Je mag zelfs verkleed komen!

Voor kinderen van 4 tot 6 jaar.

Dance Fitness Teens: vanaf 7 jaar

Als je zin hebt om een uurtje leuke dansjes te leren, plezier te maken, te swingen en te springen? Dan is dit voor jou een geschikte les.

We dansen op te gekke, nieuwe nummers en vaak is er tijd voor een spelletje op het einde en doen we leuke oefeningen om de spieren sterk te maken. We dansen een combinatie van streetdance, hip-hop, urban en nog meer dansstijlen. Lekker bewegen, conditie en kracht opbouwen, ieder op zijn eigen niveau! Kortom: Sporten met een hoog FUN gehalte.

Voor kinderen vanaf 9 jaar.

Kids Jumping 4-12 jaar

Ben jij tussen de 4 en 12 jaar en lijkt het je leuk om trampoline te springen? Volg dan een Kids Jumping les.

Lekker op de trampoline springen, oefeningen en spelletjes doen. Door spellen en fysieke activiteiten wordt er gewerkt aan de gezondheid van de kinderen. Kinderen werken op een leuke manier aan hun conditie en aan soepele en sterke gewrichten en spieren. Daarnaast is het ook nog eens ontzettend leuk! 

Voor kinderen van 4 t/m 12 jaar.

Running met leefstijlcoach Nicole

Regelmatig verzorgen wij hardlooptrainingen in samenwerking met meervoudig wereldkampioen hardlopen Nicole Weijling-Dissel.  Zij geeft maandagavond op de baan en op zaterdagochtend in Egmond-Binnen hardlooptrainingen. Wil je starten met hardlopen? Doe dan mee! 

 Maandagavond: 19:15 uur – startlocatie: Trias aan het Maalwater⁠

Zaterdagochtend: 09.00 uur – start locatie Egmond Binnen, parkeerterrein PWN voor rest. Nieuw Westert.

Let op, locaties kunnen wijzigen. Check altijd de MWA-app voor de exacte locatie. Gevarieerd lopen is veel leuker!

Nicole werkt met een vast schema voor een juiste trainingsopbouw om blessure risico te minimaliseren.

  •       Voorgerecht (WU – inlopen, oefeningen, loopscholing)
  •       Pre- hoofdgerecht (versnellingen/ steigerungs)
  •       Hoofdgerecht – (kern van de training)
  •       Hoofdgerecht II (soms, altijd kort en lekker)
  •       Nagerecht/ Toetje (CD – uitlopen en evt rekken/strekken)

De training wordt gegeven in groepsverband. Train je liever alleen? Dat kan ook, de training wordt weergeven in de app, dus je kunt hem ook zelfstandig uitvoeren.

Voor iedereen die wil (starten met) hardlopen.

Zaktraining voor kids 4 tot 8 jaar

Ben jij tussen de 4 en 8 jaar en lijkt het je leuk om te boksen? Volg dan een zaktraining bij Dorssports.

Leren boksen maakt kinderen weerbaar. Ze leren zichzelf fysiek te verdedigen waardoor ze ook mentaal weerbaar worden. Dit zorgt ervoor dat ze meer zelfvertrouwen krijgen bij alles wat ze doen. Hierbij worden dezelfde technieken beoefend en dezelfde spieren getraind als bij kickboksen. Zaktraining is een perfecte workout; je conditie en spierkracht wordt opgebouwd, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze sportieve uitdaging is “kicken”. 

Voor kinderen van 4 t/m 8 jaar.

Zaktraining voor kids 8 tot 13 jaar

Ben jij tussen de 8 en 13 jaar en lijkt het je leuk om te boksen? Volg dan een zaktraining bij Dorssports.

Leren boksen maakt kinderen weerbaar. Ze leren zichzelf fysiek verdedigen waardoor ze ook mentaal weerbaar worden. Dit zorgt ervoor dat ze meer zelfvertrouwen in alles wat ze doen. Hierbij worden dezelfde technieken beoefend en dezelfde spieren getraind als bij kickboksen. Zaktraining is een perfecte workout; je conditie en spierkracht wordt opgebouwd, zodat je een strak en sterk lichaam krijgt. Deze sportieve uitdaging is “kicken”.

Voor kinderen van 8 t/m 13 jaar.

Zaktraining voor volwassenen

Wil je veel calorieën verbranden, een strak figuur, minder stress, meer zelfvertrouwen én energie? Volg dan een lesje boksen!

Boksen is de perfecte combinatie van cardio- en krachttraining in één. In een zeer hoog tempo worden er (meestal) een uur lang stoot en traptechnieken uitgevoerd tegen een bokszak. Je sport in een korte tijd intensief, waardoor je snel je spieren versterkt. Je oefent met gevechtssituaties, leert je grenzen kennen en ontdekt waartoe je lichaam in staat is. Boksen geeft je controle over je eigen lichaam waardoor je weet wat je moet doen áls er iets gebeurt. Tot slot is boksen goed voor je sociale vaardigheden. Boksen bestaat uit veel oefeningen die je gezamenlijk moet uitvoeren. Je wordt dus als het ware gedwongen om samen met anderen te werken aan nieuwe technieken en vaardigheden. Ben je wat verlegen van jezelf, dan gaat boksen ervoor zorgen dat je in het dagelijks leven eerder op onbekende mensen af durft te stappen.

Voor mannen en vrouwen vanaf 14 jaar  

Circuittraining

Binnen of buiten bij goed weer in een groep werken aan je conditie en spierkracht.

Fitnesstraining in groepsverband. Hierbij train je op pittige intensiteit het gehele lichaam op kracht en uithoudingsvermogen met verschillende fitnessmaterialen. Een uiterst effectieve manier van trainen en heel erg leuk! Voor zowel jonge als oudere mensen.

Voor vrouwen en mannen van alle leeftijden. 

Bootcamp

Wil je heerlijk buiten sporten? Volg dan een bootcamp in de buitenlucht! 

Trainingen vinden plaats in de buitenlucht, zonder toestellen en andere moderne middelen die men in sportcentra voorhanden heeft. Eventueel gebruik je natuurlijke obstakels die je onderweg tegenkomt. Er is een professionele begeleider die jou door middel van fitnessoefeningen met je eigen gewicht, intervaltrainingen en conditionele oefeningen, zal aanpakken. Dit betekent dat Bootcamp geschikt is voor mensen die willen afvallen en kracht willen opbouwen. En dat in teamverband.

 Voor vrouwen en mannen van alle leeftijden.

Bewegen op maat 

Diverse onderzoeken laten zien, dat bewegen een gunstige invloed heeft op de werking van de hersenen. 

Onder begeleiding van een instructeur die gespecialiseerd  is in het omgaan met mensen met dementie of hersenbeperking, worden er diverse oefeningen gedaan De activiteit wordt aangepast aan het eigen tempo en het  niveau. Het gaat niet om de prestatie, maar om het actief bezig zijn. Maar het is natuurlijk een enorme opsteker voor het gevoel van eigenwaarde om te ervaren dat men fysiek nog best kan meekomen, in een periode dat men verder alleen maar achteruitgang ervaart.

Bewegen op Maat is bestemd voor mensen met (een vermoeden van) dementie of hersenbeperking die nog graag actief bezig zijn of de behoefte hebben om te bewegen, hetzij zelfstandig wonend, hetzij wonend in een zorginstelling. Er is geen indicatie nodig.